About us

SuGo is a new name in Italian design which develops and produces handmade furniture featuring Nordic and metropolitan designs, respecting the environment and focusing on details that embody the “Made in Italy” style.
The founders, Nicola and Mattia Pivetta, define SuGo as more than just a brand, but as a project of a creative laboratory where the experimental and craftmanship approach has sustainability at heart.
With our work we want to set an example and to build awareness of the importance of the green products.

Mission

Our aim is to preserve the knowledge, identity, sustainability, quality and strength of the “Made in Italy” name, especially in the field of green products.
What stimulates our creativity is a change of perspective. This consists of design, production and consumption in harmony with nature, in order to create an eco-friendly profit. A vision where new environmental practices are the key factors for the company’s growth in the national and international market.

“We are young. We believe in a future. We have a dream. We want to realize it.”

SuGo project wants to contribute to the revival and promotion of virtuous models, supporting the development of eco-friendly markets.

SuGo è un nuovo marchio del design italiano, che  progetta e produce artigianalmente  complementi d’arredo con un interessante design stile nordico e metropolitano con una particolare attenzione per l’ambiente e la cura dei dettagli tipica del made in Italy.

Ai founders Nicola e Mattia Pivetta non piace definire SuGo solo un marchio, ma un progetto di laboratorio creativo dal quale un approccio sperimentale e artigianale è orientato verso la sostenibilità.

Con il nostro operare vogliamo essere d’esempio, un modello virtuoso e orientare l’attenzione sull’importanza dei prodotti green.

Vogliamo sostenere la conoscenza, l’identità, la sostenibilità, la qualità e la forza del made in Italy soprattutto nei prodotti green.

Ciò che stimola la nostra creatività è il cambio di prospettiva, che consiste nel progettare, produrre e consumare in armonia con la natura, per creare un profitto “sostenibile” dove le buone pratiche ambientali rappresentano un fattore chiave di crescita dell’azienda sul mercato nazionale ed internazionale.

Siamo giovani.  Ci immaginiamo un futuro. Abbiamo un sogno. Vogliamo realizzarlo.

Il progetto SuGo vuole così contribuire al rilancio e alla promozione dei modelli virtuosi sostenendo il vantaggio dello sviluppo del mercato sostenibile.